Magento API Gateway
Gyors, fennakadások nélküli adatbeküldési módszer, amellyel nincs szükség kompromisszumokra.
Az API Gateway használatával akár hatodára csökkenthető a termék frissítéshez szükséges szerverek erőforrás igénye.
Ma már természetesen felmerülő igény az e-kereskedelemben, hogy nagyobb mennyiségű, többféle típusú információt töltsünk be webáruházunkba. Az igény nem egyedi, a megvalósítás azonban sokféleképpen történhet. Sokan küzdenek azzal, hogy nagyobb mennyiségű adatbetöltés esetén le kell állítani a webshopot akkora terhelést kap az oldal. Szintén gyakori probléma, hogy a különböző adattípusok miatt manuálisan kell beavatkozni az adatátvitelbe. De miért küzdenénk napi szinten ezekkel a problémákkal, ha van egy egyszerűbb és problémamentesebb módja az adatok betöltésének?
Az API Gateway-nek köszönhetően bármilyen típusú adatot gond nélkül tudunk frissíteni webáruházunkban, melyek eseményvezérelten kerülnek át CRM rendszerünkből, beszállítói partnereink felületéről a Magentoba.
3 legnagyobb probléma és megoldásuk
Oldalleállások az adatbetöltések kapcsán
Számtalan webshop elérhetetlenné válik, amint nagyobb mennyiségű információt tömegesen frissítenek be az oldalon. Mindegy, hogy új beszállítói terméktörzset töltünk be vagy átárazzuk a katalógusunkat, a szerverek leterhelése miatt gyakori a teljes oldalleállás vagy szükség van éjszakai ügyeletre, amikor megtörténik a frissítés. Ha előre tervezetten, megfelelő adatcsomagokban érkeznek az API Gatewayen keresztül webshopunkba az adatok, akkor kiugró terhelés nélkül, leállás és extra felügyelet nélkül betöltődik akár nagyobb mennyiségű információ is.
Elavult készletinformációk a webáruházakban
Tipikus probléma, ha a készletkezelő rendszerünk és egyéb beszállítóink, illetve a webáruházunk közti kommunikáció lassú, így a vásárlóink nem a valós információkat látják oldalunkon. Az API Gateway gyors, eseményvezérelt frissítésének köszönhetően webáruházunk mindig naprakész információkkal rendelkezik. Ráadásul a vásárlók felé kommunikálható is ez az állandó frissülés, például a termékoldalon kijelezhető a készletinformáció.
Eltérő adatformátumokat manuálisan alakítunk “közös nevezőre”
A beszállítói partnerek adatainak importálása és kezelése a legtöbb esetben problémás, hiszen minden partner más formátumban küldi az információkat (gondoljunk csak egy címadaton belül a telefonszám megadásának számtalan verziójára!). Két lehetőségünk van, vagy manuálisan átalakítjuk őket vagy automatizáljuk és eseményvezérelten adjuk át az összes fél számára a megfelelő architektúrájú információt.
A Magento ugyan rendelkezik az adatok beküldésére szolgáló úgynevezett REST API-val, de a 21. századi e-kereskedelmi igényeket csak részben fedi le. Egy évtizedes online kereskedelmi tapasztalatunknak és több száz ügyfelünknek hála, a mai kor igényeinek megfelelő adatbeküldési módszert dolgoztunk ki, mellyel nincs szükség kompromisszumokra.
Nézzük meg a legfőbb különbségeket!
Magento REST API
- Egyesével küldi be webáruházunkba az adatokat, így evidens, hogy ez egy lassabb folyamat lesz.
- A külön küldött adatok sokkal jobban leterhelik a szervert, ennek köszönhető, hogy a komolyabb betöltéseket sokan éjszakára időzítik, vagy leállítják az oldalt egy rövid időre, míg végigfut a betöltés.
- Nagy mennyiségű adatok beküldésénél a REST API-val együttműködve használja a Magento a Batch Importert. Hátránya ennek a beküldésnek, hogy nem tudjuk mi történik az adatok beküldése után, hogy sikeres volt-e a betöltés, ennek leellenőrzéséhez külön kell egy azonosítóval lehívni a végeredményt.
API Gateway
- Adatcsomagokkal dolgozik. Az adatcsomagokban egyszerre küldhetünk be különböző adatokat, akár termékeket, képeket hozzá, készletet, stb.
- Alacsonyabb és jól elosztott terhelés mellett egyszerre érkeznek a különböző adatok. Nincs szükség maintenence módra, nincs oldalleállás.
- Azonnal megkapjuk a betöltés eredményét, azonnal látjuk a riportot és javítani tudjuk az esetlegesen felmerülő hibákat.