Shopok rendszerezése
Integráljuk a shopokat a központi hub-ba, az ERP-nket is, így bekerülnek a készletadatok.
Az integráció és az automatizáció így vagy úgy, ma már a munkafolyamataink részei. Tanuljuk meg tudatosan és hatékonyan használni az általuk nyújtott lehetőségeket!
Automatizáció és integráció. Ma már nem csak jól menő webshopoknak van szüksége automatizmusokra, az informatika töretlen lendülete lehetővé teszi, hogy már kezdő szinten integráljuk webáruházunkat egyéb rendszereinkkel. Mondanunk sem kell, megéri!
Az integráció során a válllakozásunkat kiszolgáló rendszerek és a webáruház adatai szinkronba kerülnek, így egy változtatás a rendszeren belül, mindenhol máshol automatikusan változik, időt és pénzt spórolva nekünk.
Azt a folyamatot nevezzük automatizációnak, amikor valamely munkafolyamatunk a manuális és ismétlődő beavatkozásunk nélkül önállóan is végbe megy, segítve ezzel munkánkat, rengeteg időt és pénzt megspórolva nekünk. Az automatizáció egyszerűen megkönnyíti az életünket és a munkavégzést, terheket vesz le webáruházunkról és vállalatunkról, miközben jóval hatékonyabb és biztonságos megoldásokra képes, mint mi, emberek. Hogyan is hozhatunk létre automatizmusokat a rendszereink között?
Az a folyamat, amit mindenképpen meg kell tennünk, mielőtt automatizálunk. Az integráció lényegében egy kapcsolat, amely az online vállalati egységeink, rendszereink és a webáruházunk között jön létre. A legfontosabb integráció a vállalatirányítási rendszer és a webáruház összeköttetése.
Annak érdekében, hogy a rendszereink a lehető legprofibb módon csatlakozzanak egymáshoz és a lehető legtöbb üzleti logika kielégítésére legyenek képesek, nem direkt kapcsoljuk egymást (P2P) módon, hanem egy köztes réteget, egy központi hub-ot iktatunk be a rendszerbe. Ez a felhőből elérhető integrált middleware képes további rendszerek befogadására és az adatok megfelelő szinkronizálására, tárolására és azoknak a leghatékonyabb felhasználására, ezért szeretjük és ezért használjuk minden esetben, ahol lehetőség van rá.
Mert bármely problémám van a webshoppal vagy a vállalalatirányítási rendszerrel, egy köztes réteg segíthet kibogozni a szálakat és hatékonyan újrarendezni azokat!
Integrációra tehát szükségünk van, egyszeri befektetéssel spórolhatunk hosszú hosszú évekig időt, energiát és pénzt. Nézzük hát, hogy hogyan is csináljuk az integrációt!
A nulladik lépés a vállalkozásunk legfontosabb ismérveinek összegyűjtése, hogy tudjuk milyen megoldásaink vannak jelenleg és hova szeretnénk eljutni. Így hát felmérjük a saját méretünket a piacon, az elérendő célunkat, azt, hogy hogyan segíti ezt elő az integráció, hány terméket forgalmazunk, hány beszállítótól érkeznek termékeink, mik a gyengepontjaink a mindennapi munka során.
Mit szeretnénk, mivel integrálni?
Leggyakrabban ERP-ket, vállalatirányítási rendszereket szoktunk integrálni, hiszen a legtöbb adatunkat ezekben a szoftverkben tároljuk.
Milyen adataink vannak, milyeneket szeretnénk?
Az integráció során fontos, hogy átnézzük és számbavegyük, milyen adatokkal rendelkezünk ezidáig, miket mérünk és melyekről szeretnénk többet megtudni.
Milyen gyakorisággal?
Itt nem a nagy képre kell gondolni, sokkal inkább a legkisebb elemekre, a rendelésekre, eladásokra. Ezeknek a szinkronja, rendszerbeli frissítése lehet esemény vagy időalapú, lehet valós idejű, vagy késleltetett, bizonyos időszakonként.
Honnan hova küldünk adatokat?
Mely rendszereket kötjük be és melyek azok, amikben mérni szeretnénk? Azt is deklaráljuk, hogy mit kezdünk a későbbiekben adatainkkal, hol tároljuk, hogyan dolgozzuk fel őket.
Milyen egyedi megoldásokra (logikákra) van szükségünk?
Bármely kérdés, ami előrébb viheti az üzletmenetünket. Például: 3 boltom van és mindegyikből kiszolgálom a vásárlókat online. Fontos, hogy priorizáljuk, sorrendbe helyezzük, hogy mikor melyik készletből választjuk ki a termékeket, honnan történik a kiszolgálása a megrendelésnek. Ez egy többlépcsős folyamat.
Integráljuk a shopokat a központi hub-ba, az ERP-nket is, így bekerülnek a készletadatok.
A megrendelést feldolgozzuk a webáruházban és elküldjük a szükséges adatokat az ERP-nkbe
Előre meghatározott logika mentén elvégezzük a szortírozást az üzleteinken belül
A kiválasztott raktár/bolt egységet kiértesítjük a csomag összekészítéséről.
Összeállítjuk a terméket és átadjuk, vagy szállítjuk.
Elégedett a vevő, hiszen gyorsan, rugalmasan, hatékonyan jártak el a rendszer automatizmusai a háttérben, így gyorsabban jutott a termékhez.