Bevezetési folyamat

Az integráció és az automatizáció így vagy úgy, ma már a munkafolyamataink részei. Tanuljuk meg tudatosan és hatékonyan használni az általuk nyújtott lehetőségeket!

Automatizáció vagy integráció?

Automatizáció és integráció. Ma már nem csak jól menő webshopoknak van szüksége automatizmusokra, az informatika töretlen lendülete lehetővé teszi, hogy már kezdő szinten integráljuk webáruházunkat egyéb rendszereinkkel. Mondanunk sem kell, megéri!

Az integráció során a válllakozásunkat kiszolgáló rendszerek és a webáruház adatai szinkronba kerülnek, így egy változtatás a rendszeren belül, mindenhol máshol automatikusan változik, időt és pénzt spórolva nekünk.

Az alapok

integráció

Automatizáció

Azt a folyamatot nevezzük automatizációnak, amikor valamely munkafolyamatunk a manuális és ismétlődő beavatkozásunk nélkül önállóan is végbe megy, segítve ezzel munkánkat, rengeteg időt és pénzt megspórolva nekünk. Az automatizáció egyszerűen megkönnyíti az életünket és a munkavégzést, terheket vesz le webáruházunkról és vállalatunkról, miközben jóval hatékonyabb és biztonságos megoldásokra képes, mint mi, emberek. Hogyan is hozhatunk létre automatizmusokat a rendszereink között?

integráció

Integráció

Az a folyamat, amit mindenképpen meg kell tennünk, mielőtt automatizálunk. Az integráció lényegében egy kapcsolat, amely az online vállalati egységeink, rendszereink és a webáruházunk között jön létre. A legfontosabb integráció a vállalatirányítási rendszer és a webáruház összeköttetése.

integráció

Köztes réteg

Annak érdekében, hogy a rendszereink a lehető legprofibb módon csatlakozzanak egymáshoz és a lehető legtöbb üzleti logika kielégítésére legyenek képesek, nem direkt kapcsoljuk egymást (P2P) módon, hanem egy köztes réteget, egy központi hub-ot iktatunk be a rendszerbe. Ez a felhőből elérhető integrált middleware képes további rendszerek befogadására és az adatok megfelelő szinkronizálására, tárolására és azoknak a leghatékonyabb felhasználására, ezért szeretjük és ezért használjuk minden esetben, ahol lehetőség van rá.

integráció
Az integrált rendszerek hatalmas üzleti előnyt jelentenek a vállalatok számára. Integrálni szeretném a rendszereimet!

Miért is csináljuk ezt?

 

  • Mert új cikkszámon érkeztek a termékek, nem tudjuk a korábbi több száz tételes készlettel szinkronba hozni…
  • Mert több boltot üzemelünk és megrendeléskor nem tudjuk eldönteni, hogy mikor melyik raktárkészlethez nyúljunk…
  • Mert szeretnénk akciót indítani és nem tudjuk pontosan beállítani a kampányt, hibásan akcióz bizonyos tételeket, míg másokat kihagy…
  • Mert nagyon magasak az értékesítési számaink és a szervereink nem tudják tartani a lépést…
  • Mert nagyon alacsonyak az értékesítési számaink és nem tudjuk, hogy az értékesítési csatorna melyik elemével lehet hiba…
  • Mert nem sikerül elküldeni a visszaigazoló e-maileket…
  • Mert probléma van a kiszállításunkkal…

Mert bármely problémám van a webshoppal vagy a vállalalatirányítási rendszerrel, egy köztes réteg segíthet kibogozni a szálakat és hatékonyan újrarendezni azokat! 

Integrációra tehát szükségünk van, egyszeri befektetéssel spórolhatunk hosszú hosszú évekig időt, energiát és pénzt. Nézzük hát, hogy hogyan is csináljuk az integrációt! 

A nulladik lépés a vállalkozásunk legfontosabb ismérveinek összegyűjtése, hogy tudjuk milyen megoldásaink vannak jelenleg és hova szeretnénk eljutni. Így hát felmérjük a saját méretünket a piacon, az elérendő célunkat, azt, hogy hogyan segíti ezt elő az integráció, hány terméket forgalmazunk, hány beszállítótól érkeznek termékeink, mik a gyengepontjaink a mindennapi munka során.

Fontos kérdések az integráció kapcsán

összehasonlítás ikon

Mit szeretnénk, mivel integrálni?

Leggyakrabban ERP-ket, vállalatirányítási rendszereket szoktunk integrálni, hiszen a legtöbb adatunkat ezekben a szoftverkben tároljuk. 

SEO ikon

Milyen adataink vannak, milyeneket szeretnénk?

Az integráció során fontos, hogy átnézzük és számbavegyük, milyen adatokkal rendelkezünk ezidáig, miket mérünk és melyekről szeretnénk többet megtudni.

gyorsaság ikon

Milyen gyakorisággal?

Itt nem a nagy képre kell gondolni, sokkal inkább a legkisebb elemekre, a rendelésekre, eladásokra. Ezeknek a szinkronja, rendszerbeli frissítése lehet esemény vagy időalapú, lehet valós idejű, vagy késleltetett, bizonyos időszakonként.

rendszer integráció

Honnan hova küldünk adatokat?

Mely rendszereket kötjük be és melyek azok, amikben mérni szeretnénk? Azt is deklaráljuk, hogy mit kezdünk a későbbiekben adatainkkal, hol tároljuk, hogyan dolgozzuk fel őket.

komplexitás ikon

Milyen egyedi megoldásokra (logikákra) van szükségünk?

Bármely kérdés, ami előrébb viheti az üzletmenetünket. Például: 3 boltom van és mindegyikből kiszolgálom a vásárlókat online. Fontos, hogy priorizáljuk, sorrendbe helyezzük, hogy mikor melyik készletből választjuk ki a termékeket, honnan történik a kiszolgálása a megrendelésnek. Ez egy többlépcsős folyamat.

Nézzük egy konkrét egyedi probléma megoldásának folyamatát: 3 bolt és online értékesítés esetében

Shopok rendszerezése

Integráljuk a shopokat a központi hub-ba, az ERP-nket is, így bekerülnek a készletadatok.

A megrendelés kezelése

A megrendelést feldolgozzuk a webáruházban és elküldjük a szükséges adatokat az ERP-nkbe

Rendszerek közötti szortítozás

Előre meghatározott logika mentén elvégezzük a szortírozást az üzleteinken belül

Kiválasztás

A kiválasztott raktár/bolt egységet kiértesítjük a csomag összekészítéséről.

Összekészítés

Összeállítjuk a terméket és átadjuk, vagy szállítjuk.

Átadás

Elégedett a vevő, hiszen gyorsan, rugalmasan, hatékonyan jártak el a rendszer automatizmusai a háttérben, így gyorsabban jutott a termékhez.

Az integrációval tehát:

 

  • Az adataink egy helyen elérhetőek, egyből változtathatóak minden rendszerben.
  • Központilag irányítható minden online üzleti rendszerünk.
  • Egyedileg megvalósított üzleti logikákat és automatizmusokat lehetővé tevő kapcsolatokra teszünk szert.

 

integráció
Tekintse át integrációs fejlesztéseinket! Áttekintés