Egy ezer termékes webshop árainak aktualizálása az OANDER Connect segítségével akár 10 perc alatt lezajlik.
Az árak naprakészen tartása elengedhetetlen, éppen ezért szinkronizálásuk tipikus e-kereskedelmi igény. Ha helyettesíthető a manuális átárazás, ha elkerülhető a téves árkijelzésnek köszönhető vevő reklamáció, sztornózott rendelés, akkor nem evidens a váltás?
Legyen szó év eleji teljes átárazásról vagy akciós időszakról, ahol termékcsoportokat árazunk le meghatározott időszakra, minden webshop menedzser tudja, hogy ez mekkora munkát jelent. A folytonos információ frissítések rengeteg idejét vinnék el a webshop adminisztrátoroknak, ráadásul a hibázási lehetőség is óriási. Nem is beszélve az időzített kampányokról, ahol az éjjeli órákban szükséges a váltás. Természetesen egy megfelelő webshopban már előre időzíthetünk akciókat, létrehozhatunk meghatározott logika alapján árszabályokat, de a manuális beállításokat akkor sem tudjuk elkerülni.
Hogyan is működik a gyakorlatban?
Az árak szinkronizálása kétféleképpen történhet: az ár adatok érkezhetnek a termékekkel együtt, de származhatnak önálló adatforrásból is.
Hagyjuk meg a monoton munkát az automatizációt végző OANDER Connectnek, mi gondolkodjunk inkább üzleti logikák mentén és építsünk fel komplex kampányokat! Az árazás nem lehet korlát, jöhetnek a termékinformációhoz kapcsolódó egyedi akciók (pl.: piros termékek leárazása Valentin napon), a 3+1-es kedvezmények!
Az árazáshoz köthető legnagyobb hibák a webáruházakban:
Rossz árkijelzést látnak a felhasználóink
Ha nem tudjuk biztosítani, hogy webshopunkban az árak kijelzése gyakran frissüljön, ugyanakkor a háttérben folyamatosan változnak az árak, akkor előbb utóbb abba a hibába esünk, hogy rossz árak szerepelnek kint a webáruházunkban.
Hibás akciós árkijelzés
Ha nem tudjuk időben kezelni a kampányidőszak keretein belül a termékek leárazását majd visszaárazását, akkor előfordulhat, hogy felhasználóink nem a megfelelő árakon vásárolnak. Ha olcsóbban jutnak a termékekhez az nekünk jelent bevétel kiesést, ha a meghirdetett akció ellenére drágábban vásárolnak, akkor a vevőink fognak jogosan panasszal élni.
Az akciók nem megfelelően működnek
Többféle és nagyobb kampány esetén előfordul, hogy a kuponos akciók, a termékkategóriák leárazása nem megfelelően működik. Persze a jó adminisztrátor napokkal előre teszteli már ezeket a beállításokat a tesztkörnyezetben, de mennyivel egyszerűbb lenne a dolga, ha a termékszinkronnal érkeznének a bizonyos termékköröket érintő kedvezmény beállítások?